Jak działa social media marketing i jakie oferuje możliwości?

Teraz niemal każdy przedsiębiorca wie, że zdecydowanie potrzebuje promocji w mediach społecznościowych. Choć nie zawsze daje pełny obraz tego, czym jest, kto go potrzebuje i jak wykorzystać ten obszar marketingu, to jednak wybór prawie zawsze jest tak jednoznaczny.

Co to jest social media marketing i jak działa?

Zacznijmy od tego, co oznacza skrót SMM? Jest to skrót od social media marketing, który po polsku oznacza marketing w sieciach społecznościowych. Skąd tak duża uwaga poświęcona tej dziedzinie? Przede wszystkim media społecznościowe aktywnie angażują ludzi i wciągają ich w komunikację, nie tylko z realnymi znajomymi, ale także z wirtualnymi znajomymi. Ta przyjazność dla użytkownika jest atrakcyjna dla marek, które również chcą mieć kontakt ze swoimi potencjalnymi odbiorcami-konsumentami. A niski próg wejścia w porównaniu do tradycyjnych mediów wzmacnia chęć firm do obecności w mediach społecznościowych.

Ogólny nastrój publiczności do łączenia się pozwala markom mówić o sobie, wywoływać dyskusje, określać sentyment konsumentów i otrzymywać szczere, uczciwe informacje zwrotne. Chociaż jest to fascynująca okazja dla firm, istnieje wiele wyzwań związanych z tym sposobem angażowania się w sprawy konsumentów, które firmy muszą wziąć pod uwagę przy angażowaniu się w media społecznościowe.

Na czym polega social media marketing?

Social media marketing oferowany przez Kohai to przede wszystkim marketing w mediach społecznościowych. W uproszczeniu oznacza to, że dozwolone jest w nim wszystko to, co jest dozwolone w marketingu konwencjonalnym, tylko w granicach określonych platform medialnych. Możesz używać dowolnych narzędzi marketingowych, które wykorzystałbyś w kanałach tradycyjnych, tylko w odniesieniu do mediów społecznościowych. Innymi słowy, reklama, PR i promocja oraz oczywiście marketing bezpośredni są również dostępne dla firm w SMM.

Aby zacząć, trzeba mieć konto, a może nawet więcej niż jedno. Platformy medialne z funkcjami społecznościowymi są obecnie liczne. Każdy z nich ma swoje cechy charakterystyczne, a co za tym idzie, swoje wady i zalety. Rzucić się na wszystkich, jak na granat, nie, nie każda firma ma wystarczające zasoby, aby jakościowo być obecnym w jakiej sieci społecznej, ale żeby wiedzieć, gdzie wybrać, trzeba. Oto główne platformy dostępne do promocji: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok, Pinterest i LinkedIn.

Dodaj komentarz