Naming – czyli jak stworzyć nazwę idealną?

Na pewno wiele osób się zawsze zastanawiało nad tym, jak stworzyć nazwę firmy czy produktu, która będzie zapamiętana i od razu wpadnie w ucho. Jest to dość trudne zadanie, które wiąże się poniekąd nie tylko z fonetyką czy lingwistyką, ale też i z psychologią czy przede wszystkim ze strategią marketingową. Czy można stworzyć idealny naming? Oczywiście, że tak, ale jest to proces skomplikowany i wymaga kreatywności i czasu. 

Naming – od czego zacząć?

Każdy produkt czy firma ma swoją własną nazwę, która czasami charakteryzuje ją na wstępie, a innym razem zupełnie nie kojarzy się z niczym i stanowi dla potencjalnego odbiorcy zagadkę, ale ciekawą, którą chce sam odkryć. Na pewno naming musi być prosty, bo proste słowa najszybciej wpadają do głowy i zostają zapamiętane. Proste nie znaczy wcale, że krótkie. Oczywiście należy wybrać nazwę, którą będzie można łatwo zapamiętać już po pierwszym przeczytaniu czy usłyszeniu. Należy pamiętać, że nazwa zostanie na długo, bo logo czy grafikę można zmienić, a więc naming musi być ponadczasowy, uniwersalny i najlepiej zrezygnować ze współczesnego slangu, bo ten szybko przeminie i zostanie zapomniany. 

Jak stworzyć nazwę?

Jest kilka zasad, których warto się trzymać, a wśród nich można wymienić:

  • rezygnację ze współczesnych trendów,
  • prostotę,
  • oryginalność,
  • kreatywność.

Więcej o sztuce namingu można dowiedzieć się we wpisie na blogu Kohai.pl

Na pewno przed wyborem nazwy należy dokładnie poznać znaczenie słowa bądź słów w różnych językach. Naming nie powinien być tworzony pod wpływem emocji i panującej mody. Nazwa, która będzie się źle kojarzyć może przynieść wiele problemów, a w tym strat, które trudno będzie nadrobić. Szczególnie ważne jest, by postawić na prostą i łatwą do zrozumienia nazwę, której nie trzeba za każdym razem literować. Nikomu pewnie nie trzeba przypominać o tym, że nazwa ma być oryginalna i nie może być skopiowana, a więc przed podjęciem decyzji należy dokładnie sprawdzić, czy nie jest zastrzeżona lub opatentowana. Na pewno naming jest skomplikowanym procesem, który powinien być przeprowadzony przez fachowców z branży marketingowej. 

Dodaj komentarz