Marka osobista – jak ją zbudować?

Budowanie swojej marki osobistej, pozwala na świadome kreowanie własnego wizerunku, co pozwala nie tylko zwiększyć rozpoznawalność, ale też poprawić pozycję na rynku pracy. Jakie działania pozwolą ci na zbudowanie personal branding?

Krok pierwszy – określ swój cel

Budując personal branding, musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć. Czy zależy ci na wizerunku eksperta? A może chcesz zbudować wokół swojej osoby aktywną społeczność? Jasno określone cele pozwolą ci wdrożyć odpowiednie działania, sprzyjające osiąganiu konkretnych efektów.

Zacznij działać i daj się zauważyć!

Kreowanie wizerunku wymaga posiadania odpowiednich kanałów komunikacji. Profile w social mediach, blog, aktywność na forach branżowych oraz udział w różnego rodzaju wydarzeniach, pozwolą ci na docieranie do obiorców.

Dziel się swoją wiedzą w ciekawy sposób

Utrzymanie zainteresowania odbiorców, wymaga dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniami. Marka osobista jest w pewien sposób twoją reputacją – jeżeli będziesz dostarczać odbiorcom ciekawych i wartościowych treści, będą chcieli wspierać twoją działalność, obdarzając cię szacunkiem i zaufaniem. Aby dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem możesz:

  • prowadzić bloga, na którym będziesz regularnie publikować wartościowe materiały,
  • brać udział w różnego rodzaju wydarzeniach, takich jak np. konferencje lub panele dyskusyjne,
  • występować jako gość w różnego rodzaju podcastach, audycjach radiowych, wydarzeniach organizowanych na różnego rodzaju platformach internetowych itd.

Dbaj o swoją autentyczność

Jednym z najważniejszych czynników, które pozwolą ci na zbudowanie personal branding, jest autentyczność. Twoi odbiorcy chcą mieć pewność, że twoje działania, treści, które tworzysz oraz sposób w jaki się zachowujesz, są spójne i pozwalają na darzenie cię zaufaniem. Jeżeli kierujesz się jakimiś wartościami, działasz dla konkretnych kampanii lub głosisz określone poglądy, to powinieneś być im wierny zarówno w życiu publicznym, jak i prywatnym. W przeciwnym wypadku ryzykujesz utratę zaufania swoich odbiorców.

Dodaj komentarz