Osoby zajmujące się marketingiem online z pewnością napotkały się na pojęcie wielokanałowości. Zapewne zastanawiasz się teraz jakie są mocne i słabsze strony wielokanałowości i dlaczego w sumie należy to zagadnienie poruszać.
Czym jest wielokanałowość? Dlaczego jest tak istotna w marketingu online?
Po pierwsze należy mieć świadomość faktu, że wielokanałowość, czyli multichannel zmieniła całkowicie podejście do klienta. Musisz wiedzieć, że strategia określana jako multi channel digital marketing zakłada docieranie do klienta za pośrednictwem wielorakich kanałów. Atutem takiego rozwiązania jest to, że klient może skorzystać z różnych niezależnych od siebie dróg celem realizacji zakupu. W tej metodzie klient może wybrać metodę cyfrową, by przeprowadzić zakup, może jednak także zdecydować się na zakup w punkcie stacjonarnym. Wszystkie kanały sprzedaży bądź komunikacji działają odrębnie od siebie. W multi channel należy dbać o właściwe wdrożenie, zła implementacja sprawi, że przekaz marki okaże się niespójny, komunikacja z klientem będzie chaotyczna. Warto jednak zaryzykować, gdyż posługując się tą strategią, można docierać do różnych grup konsumenckich.
Jakie są różnice pomiędzy omnichannel i multi channel?
Strategie multi channel i omnichannel w fachowych publikacjach są sobie przeciwstawiane. Odbiorca przeglądający publikacje zauważa co prawda pewne punkty wspólne pomiędzy strategiami, jednak dostrzega przede wszystkim, że o ile w omnichannel stawia się w centrum klienta to w multi channel na pierwszym miejscu znajduje się produkt.
Brak odpowiedzi